18 juni 2010

16 juni: Saint Jean Pied-de-Port: rustdag: 0 km; totaal 1684 km






Het stadje is als het bijna de hele dag regent een beetje klein voor een rustdag. Maar ik was gisteren doodmoe aangekomen, dus ik moest wel. Ik voelde me niet in staat om vandaag meteen over de Pyreneeën te trekken. Ik had erop gerekend in Saint Jean leuk mijn blog te kunnen bijwerken. Maar de mogelijkheden waren beperkt. Ik heb wat boodschappen gedaan, veel opgetrokken met Agneta, een Zweedse, die in hetzelfde hostel als ik verbleef en die een beetje met haar ziel onder de arm liep, omdat bij aankomst in Bayonne bleek, dat haar rugzak niet was meegekomen. Ze had vandaag van Saint Jean te voet richting Santiago willen vertrekken, maar moest noodgedwongen op haar bagage wachten.
Ik heb tussen de middag heerlijk geluncht, de Notre Dame bezocht, wat foto's genomen, kaarten geschreven, enz.
In de loop van de middag werd in het hostel kennis gemaakt met de nieuwe gasten: dit keer twee Brasilianen, enkele Argentijnen, vier Amerikanen, een paar Duitsers.....; weer was ik de enige Nederlander. De sfeer was weer even goed als de vorige dag.
Er viel wel heel veel regen. Het was erg fris!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten