2 augustus 2011

Voorbereiding: afstemmen met het thuisfront

Je kunt wel naar Rome willen fietsen, maar als het erop aankomt, is het een hele onderneming. Op de manier waarop ik het wil doen, vergt de tocht ongeveer een maand. Ik wil immers onderweg van alles bekijken en beslist ook enkele rustdagen inlassen.
Als je dan voorts na aankomst nog even ijn Rome zou willen blijven, praat je per saldo over een project van bijna 6 weken. Het zal duidelijk zijn, dat daar het thuisfront in moet worden gekend en dat een en ander ook met het thuisfront moet worden afgestemd.

Toen ik naar mijn vrouw Hanneke aangaf dat ik dit jaar naar Rome wilde fietsen, heeft ze eigenlijk zonder aarzelen ingestemd. Het is m.i. best wel een beetje bijzonder, dat je bijna als vanzelfsprekend zoveel vrijheid en ruimte krijgt om opnieuw zo'n tocht te maken.
Omdat Hanneke's gezondheid gelukkig beter is dan vorig jaar, konden er ook afspraken gemaakt worden over haar komst naar Rome. Dat betekende dat er besluiten moesten worden genomen over wanneer zij in Rome wilde aankomen, over hoe lang ik na aankomst nog in Rome wilde blijven, over de accommodatie waarin wij zouden willen verblijven, over de vraag of we ook anderen zouden uitnodigen, enz. En natuurlijk moesten de planning van mijn fietstocht en Hanneke's vliegreis naar Rome, de termijn voor het huren van een appartement in Rome, en de datum voor de terugvlucht goed op elkaar worden afgestemd.








De uitkomst is dat Hanneke  met haar zus Oot circa een week voor mijn verwachte aankomst naar Rome vertrekt. Zus Oot blijft ongeveer een week in Rome. Ze is er mogelijk nog even, als ik aankom. Omdat we in Rome over een appartement beschikken, kunnen we er ook met zijn drieën verblijven.

Hoe dan ook, de data liggen nu vast, we hebben de vliegtickets in huis, we hebben de bevestiging van de afspraken over de huur van het appartement, schoonzus Oot komt ook naar Rome, en wie weet wie er verder nog langskomt.........En het was beslist leuk dit zo met elkaar te regelen en af te stemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten