6 augustus 2011

Voorbereiding: paklijst

Mijn paklijst had dit jaar duidelijk minder voeten in de aarde als vorig jaar. De paklijst van vorig jaar kon gelden als uitgangspunt. Ik heb daar nog wat dingen uit geschrapt. Het betrof zaken, die ik vorig jaar onderweg nauwelijks of niet heb gebruikt.
Ik heb wederom toch weer heel veel zaken gewogen, omdat tussentijds een en ander is vervangen of mij werd geschonken (van de ABN AMRO kreeg ik een nieuwe fietstrui) of - en dat geldt bijvoorbeeld voor de fietsapotheek - het afgelopen jaar gedeeltelijk is gebruikt.

De paklijst is nu wel weer zo ongeveer compleet. Als ik nog een (te kiezen) filosofieboek bijvoeg, zal ik exclusief eten, drinken en fruit voor onderweg uitkomen op circa 19 kilo. Dat is dan 19 kilo bruto; dat wil zeggen inclusief het gewicht (4 kilo) van mijn vijf fietstassen. Netto heb ik dus ongeveer maar 15 kilo bagage bij me, waarin begrepen een notebook van 1470 gram (inclusief tasje en geheugenstick), 536 gram aan kabels en opladers, 810 gram aan routeboeken en kaarten, circa 1300 gram aan reservebinnenbanden, - remblokjes en -spaken plus fietsreparatiespullen, 1520 gram aan toiletspullen en 'fietsapotheekmiddelen', circa 950 gram aan keukengerei, een slaapzak en binnenslaapzak, die samen 840 gram wegen, enz.
En ik heb natuurlijk ook een portemonnee met geld, lidmaatschapkaarten en betaalpassen , een paspoort, een fototoestel, een telefoon, een mp3-speler en een zonnebril bij me, enz.
Het totale gewicht van 19 kilo komt ongeveer overeen met wat ik vorig jaar bij me had en dat was ook in de bergen redelijk te doen. Het is wat minder dan wat de meeste fietsers bij zich hebben. De verklaring daarvoor is, dat ik geen kampeerspullen bij me heb, omdat ik in B&B's en eenvoudige hotels zal overnachten.

Het is duidelijk dat ik niet al te veel kleding bij me heb. Een dubbele set fietskleding en ook bijna een dubbele set gewone kleding. In ieder geval ook de geode kleren om in een redelijk net retaurant te kunnen eten.
Maar het is toch wel zo weinig kleding, dat er onderweg dagelijks gewassen zal moeten worden. Het zal wel net zo gaan als vorig jaar: ergens aankomen en eerst je fietskleren in de was, voordat je zelf onder de douche stapt. En dan maar hopen dat je wasje de volgende morgen weer droog is.

Ik heb deze week mijn bagage alvast ingepakt om voor mijn vertrek ook nog een paar keer mét bagage te kunnen trainen. Eergisteren met bagage met Eddy een rondje Loosdrecht gefietst. Het voelde allemaal heel vertrouwd.
En de Santos rijdt na de grote beurt ( zie mijn bericht van 3 augustus jl) helemaal geweldig. Ik hoor nog wel een tikje in het stuur. Daarvoor zal ik nog even bij Kok langs gaan.


alle bagage zit in de fietstassen

















Loosdrecht met uitzicht op de boot van Eddy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten