29 juli 2011

Voorbereiding: trainen

In het kader van de voorbereiding moest er natuurlijk flink worden getraind. Direct na de winter ben ik al met de training gestart.
In de maanden februari, maart en april werd nog niet erg intensief getraind: één keer per week en ik sloeg ook wel eens een week over.









Vanaf half mei is de trainingsarbeid langzaam opgevoerd. Inmiddels train ik al weer een hele tijd minstens twee keer per week, respectievelijk minstens 100 km per week.
Eddy Weiss heeft net als vorig jaar alle maanden een keer per week meegetraind. Onderweg hebben we elkaar weer menigmaal op de inmiddels bekende adressen op appeltaart getrakteerd.
De rondjes die we fietsen kennen we langzamerhand wel. Voor de rondjes "Krommerijn", "Loosdrecht", "Groeneveld/Baarn", "Eempolder" of  "Heuvelrug" hoeven we de kaart niet vaak te raadplegen.















En de mooie plekjes, de kastelen, de molens, de buitens,....ze blijven even mooi.









Ruim twee weken voor vertrek staat de teller op ruim 1900 km. Met nog twee weken te gaan zal ik dus op 15 augustuis a.s. - de datum van vertrek - ca 2100 trainingskilometers hebben gereden.
 Dat betekent, dat ik op het vlakke de afgelopen maanden de afstand Utrecht - Rome al een keer gereden heb.
Maar in het "eggie" zullen die 2100 km wel wat zwaarder zijn en zal ook een heleboel klimkilometers moeten wegtrappen.
Ik ga er vooralsnog vanuit, dat dat mede dankzij verrichte trainingsarbeid gaat lukken
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten