14 augustus 2011

Een hectische week

De week voor vertrek is een redelijk hectische week geweest. Er moest alles bij elkaar nog heel veel worden gedaan en er waren ook tegenvallers.



Een van de tegenvallers was het zeer slechte weer. Iedere dag opnieuw regen. Daardoor kon ik de afgelopen week maar één trainingsrondje rijden. Dat had ik me iets anders voorgesteld.
Een andere kleine tegenvaller was het rammeltje in mijn fiets na de grote beurt van vorige week. Ik  heb er een paar keer naar gekeken, maar ik kwam er niet achter waar het zat. Of het de derailleur was, een van mijn standaarden, of iets anders. Ik ben er toch maar even mee bij Kok langs gegaan. Daar hebben twee man ernaar gekeken. Het was volgens hen niet de derailleur. Zij dachten dat het rammeltje in het slot zat. Daar hebben ze iets aan gedaan. En verder was er volgens hen niets om me zorgen over te maken.
Voorts bezorgde mijn fietsnavigatiesysteem mij onverwacht een grote tegenvaller. Begin van de week wilde ik de route van Reitsma in het systeem zetten. Eerder had ik daar de benodigde kaarten al ingezet. En dat was een fluitej van een cent. Dan verwacht je dat het 'overdragen' van de route van je computer naar de Edge 800 even gemakkelijk zal zijn. Maar wat ik ook probeerde.......het ging niet. En ik had beslist voldoende opslagcapaciteit in mijn Edge. Ook met de Help-functie kwam ik niet verder. Uiteindelijk schrijf je dan een email naar de Helpdesk van Garmin en ga je de volgende dag bellen. Van de Helpdesk kreeg ik in eerste instantie te horen "dat het overdragen van routes in Mapsource, de software die Garmin mij bij City Navigator had geleverd, vaker een probleem vormde". Je vraagt je dan natuurlijk af, waarom ze mij dat dan hebben geleverd. Hoe dan ook, ik zou andere software van hun site kunnen downloaden en met die software (met de naam Basecamp) zou het beslist wel lukken.
Nou mooi niet. Ik heb het diverse keren geprobeerd en 's avonds laat maar weer een email naar Garmin gestuurd en de volgende morgen opnieuw de Helpdesk gebeld. Ik trof toen een Helpdeskmedewerker, die al direkt de indruk wekte, dat hij niet zou stoppen, voordat het nu in orde was. Na ongeveer een uur telefonische ondersteuning regelden we, dat hij toegang kreeg tot mijn laptop en werkte hij op afstand op mijn laptop. Zelf kon ik op mijn scherm zien wat hij deed. Het was zeker niet eenvoudig, want hij moest zelf enkele keren collega's raadplegen. Maar zoals gezegd, na twee uur stond de route eindelijk in mijn Edge. Hoefde ik hem toch niet bij het oude vuil te gooien en kan ik nu weer een beetje blij met hem zijn.

De week stond helemaal in het teken van het afscheid. Ik mailde en belde zelf veel naar vrienden en kennissen, maar  werd ook vaak gemaild en gebeld. Er wordt veel geduimd voor mooi weer en iedereen hoopt, dat ik weinig pech krijg. Een enkeling vroeg om in Assissi of in Rome een kaarsje op te steken. Anderen heb ik dat aangeboden.
We hadden deze week enkele keren gasten aan tafel. Om in de sfeer te komen dronken we wijn uit Umbrië. Eenvoudig, maar lekker. Hij komt uit de buurt van het mooie Spello, niet ver van Perugia. Daar kom ik over een paar weken langs.
Vanvond hebben we nog een afscheidseten met onze dochter en aansluitend gaan we nog even bij onze zoon in Maartensdijk op bezoek.

Er moesten deze week ook nog een heleboel klussen worden gedaan. Ik had nog wat bestuurlijke werkzaamheden te doen voor de Stichting De Paraplu in Zeist, voor Pro Senectute woonde ik een vergadering bij in Den Haag, ik heb schilderijen van Toon Jansen, die bij ons in de opslag stonden naar Cromvoirt gebracht, en we hebben Hanneke's atelier voor een paar maanden naar ons huis verhuisd.
En mijn 'zolderverdieping' moest eindelijk weer eens worden opgeruimd en schoongemaakt.
Ik heb deze week bij het secretariaat van onze kerk bij het Wilhelminapark (de Aloysius) de eerste stempel voor mijn pelgrimspas gehaald. De stempel werd geplaatst door een secretariaatsmedewerker, die het voornemen heeft volgens jaar naar Santiago te lopen. Zo hadden we meteen wat uit te wisselen en kwamen we ook al over spiritualiteit te spreken. Dat kwam ook aan de orde in een contact met een medewerker in de wijnwinkel, die net terug was uit Jeruzalem.


Gelukkig was er op vrijdagmiddag nog tijd voor een kort trainingsritje te fietsen: Utrecht - Groenekan - Maartensdijk - Westbroek - Oud-Maarseveen - Tienhoven - Maarssen - Oud-Zuilen - Utrecht. Ik nam wat foto's genomen, zodat ik onderweg kan laten zien waar ik vandaan kom.......Nou ja, ik heb in mijn notebook natuurlijk al heel veel foto's staan.

Straks ga ik verder met inpakken. Op de bagagelijst wordt aangetekend, wat in welke tas gaat. Als je niet al te veel bij je hebt, kun je je niet permitteren nog het een en ander te vergeten. Maar dat gaat wel goed. En dan gaan we langzaam aftellen. Want morgen ga ik echt vertrekken.  Morgenochtend om 09.00 uur staat Eddy Weiss voor de deur. Hij fietst de eerste 50 km met mij mee.

Adieu!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten