3 augustus 2011

Voorbereiding: grote beurt Santos

Vorig jaar ben ik naar Santiago met een spiksplinternieuwe fiets vertrokken. Ik had er bij vertrek pas 1400 (trainings-) km mee gereden. Over mijn fiets kon ik vorig jaar alleen maar enthousiast zijn. De Santos reed geweldig en had veel bekijks. En niet onbelangrijk.....ik had onderweg helemaal geen pech. Zelfs geen lekke band.

Ik hoop dat ik tijdens de tocht naar Rome weer zo enthousiast over mijn fiets kan zijn. Maar dat spreekt niet vanzelf. Dan is een grote servicebeurt wel het minste.
Toen ik (bij Kok Fietsen, Nachtgaalstraat, Utrecht) afspraken maakte voor die servicebeurt, heb ik aangegeven dat mijn Santos bij het vertrek naar Rome zo mogelijk eenzelfde kwaliteitsniveau zou moeten hebben als vorig jaar bij het vertrek naar Santiago. Er moesten sowieso (na bijna 7000 km en geen enkele lekke band!!) nieuwe banden op. En nieuwe remblokken. En over de ketting had ik twijfels.
Na opmeting bleek dat ook die en eveneens de cassette moesten worden vervangen. Verder is alles gecontroleerd, vastgezet, opnieuw gesteld en gesmeerd.
Als je er na de beurt op fietst, voelt de Santos aan als nieuw. De Santos is er klaar voor. En hij is nog steeds mooi.

2 opmerkingen:

  1. Beste Johan,

    Leuk om te horen, dat je vanmorgen om 08.00 uur, toen je zelf nog op een oor lag, al 13 pageviews had gehad. Nu de vertrekdatum nadert heb je kennelijk al weer een heleboel fans.

    Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Jolande, mijn blog wordt kennelijk gelezen door een vast aantal volgers. En niet alleen het aantal is interessant, maar ook het feit, dat in mijn blogstatistiek behoorlijk wat pageviews voorkomen uit België. Er zijn ook pageviews uit Frankrijk, Duitsland en zelfs uit de Verenigde Staten.

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen