8 augustus 2012

Voorbereiding


De voorbereiding is op een wezenlijk punt anders verlopen dan de voorbereiding op de tochten in de beide voorgaande jaren. En dat had alles te maken met het al eerder gememoreerde rugprobleem. Door die rugklachten heb ik in het voorjaar heel lang niet kunnen/mogen fietsen en daardoor heb ik helaas veel minder km's in de benen dan in 2010 en 2011. Ik heb nu slechts een kleine 1000 trainingskilometers gefietst. Dat is niet al te veel. Maar er valt nu niets meer aan te doen, en ik troost me met de gedachte dat ik vorig jaar op weg naar Rome, ver in Italië, fietsers ben tegen gekomen, die vooraf helemaal niet hadden getraind. Het kan overigens best zijn, dat ik straks in de Ardennen het tekort aan traingskilometers in de benen moet bezuren. Ik zal laten weten hoe het me in de Ardennen vergaat

Trainen met Eddy Weiss in het Krommerijngebied























Voor het overige verschilde de voorbereiding nauwelijks van de voorbereiding op de voorgaande tochten. Zo heb ik ook dit keer de routebeschrijving nauwkeurig bestudeerd, heb ik diverse reisverslagen van fietsers gelezen, die dezelfde route hebben gefietst en heb ik voor mezelf aan lijstje samengesteld van romaanse kerken en kloosters, die ik onderweg tegenkom en in ieder geval wil bezoeken.
Verder heb ik de kaarten van de regio's waar ik doorheen fiets en de route tot aan de Pyreneeën in mijn GPS geladen. Aan de voet van de Pyreneeën moet ik dan de route tot de Pyreneeën deleten om de route vanaf de Pyreneën tot Santiago in te kunnen laden. En nu maar hopen dat dat goed gaat, want ik wederom hulp van Garmin nodig gehad om de route tot de Pyreneeën in mijn GPS te laden.


Verder zal het aan de fiets niet liggen. Die heeft vorige week bij Kok-fietsen een grote beurt gehad.
Dus ik ga ervan uit, dat ik het gereedschap, dat ik bij me heb, nauwelijks of niet zal hoeven te gebruiken. Ik hoop zelfs, dat ik net als voorgaande jaren mijn reserve binnenbanden ongebruikt mee terug kan nemen.
Aan mijn paklijst heb ik natuurlijk niet zo veel meer hoeven te doen. Die vormt op basis van ervaring inmiddels een betrouwbaar uitgangspunt. Er heb er nog enkele dingen van geschrapt. Dingen, die ik vorige jaren wel bij me had, maar niet heb gebruikt. Verder had ik natuurlijk al een complete uitrusting en heb ik slechts enkele vervangings-aankopen hoeven te doen. Ik zal inclusief tassen, laptop, oplaadsnoeren enz, maar exclusief mondvoorraad  ruim 18 kg bagage bij me hebben. Dat brengt net als voorgaande jaren met zich mee, dat ik dagelijks een wasje zal moeten doen.

Verder is mijn buro schoon......er liggen geen onbetaalde rekeningen meer, ik heb mijn inschrijving op de universiteit voor het nieuwe studiejaar geregeld, ik heb velen laten weten, dat ik er een aantal weken niet zal zijn; ik heb hier en daar al afscheid genomen en daar ga ik tot vrijdagmorgen mee door. Het lijkt er dus veel op, dat ik vrijdag a.s. kan vertrekken.


Pelgrimspaspoort met nog slechts één stempel
Als ik vrijdag vertrek, heb ik een enkele stempel in mijn "Credencial del Peregrino", mijn pelgrimspaspoort staan. Het is een stempel van mijn Utrechtse parochie. Als ik Santiago haal, heb ik waarschijnlijk een pelgrimspaspoort vol met stempels.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Johan .Wat een moedig plan ! Je voorgaande ervaringen zullen je zeker helpen Ik zal vicarisch genieten door je te volgen , desnoods weer met de oude gigantische atlas waarin ik ook minuscule Italiaanse dorpen kon vinden .Ontmeot veel interessante mensen , prachtige natuur en veel kunst inallerlei vormen .Hartelijke groet .Joop .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Joop,

    Bedoelde atlas heb je nog even niet nodig. Het was tot Veldhoven allemaal redelijk bekend gebied. Natuurlijk is het wel een sensatie per fiets over die prachtige Martinus Nijhofbrug bij Zaltbommel te fietsen en door het centrum van den Bosch. Het Brabantse buitengebied heeft me zeer bekoord.
    Later in de tocht zal de atlas zeker wel weer van pas komen.

    groet,

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Johan,

    Leuk te lezen hoe het je vergaat. Afgelopen juni ben ik ook in Santiago geweest. Het blijft indrukwekkend daar te lopen. Ben overigens met vliegtuig en taxi daar gekomen (nogal lui)
    Geniet nog van de vele mooie kilometers en een behouden terugkomst

    Groet
    Jan-Dirk de Bruijn

    BeantwoordenVerwijderen