1 augustus 2012

Een nieuw avontuur

Het was lange tijd hoogst onzeker of ik dit jaar opnieuw een langere fietstocht zou kunnen maken. Ik had langere tijd last van pijnlijke rugkwetsuur. Maar door ijverig mijn fysiotherapie-oefeningen te doen, is dat probleem ten lange leste opgelost. De fysiotherapeute meent, dat het met mijn rug eigenlijk wel weer zou moeten kunnen lukken. Mocht die rug onverhoopt toch weer gaan opspelen, dan zal ik stoppen.  Dat heb ik haar en het thuisfront beloofd. Door mijn rugproblemen heb ik dit jaar wel veel minder trainingskilometersgemaakt dan voorgaande jaren.
Een tweede reden waarom ik de beslissing over fietsen in 2012 heb opgehouden was de ziekte van een van mijn broers. Maar gelukkig maakt die broer het sinds een aantal weken een stuk beter en lijkt zijn gezondheidstoestand momenteel redelijk stabiel.
En gelet op de geweldige ervaringen, die ik met en tijdens de beide voorgaande tochten heb opgedaan, wil ik wel weer. Of liever gezegd, ik heb opnieuw heel veel zin.
Ik heb besloten opnieuw naar Santiago de Compostela te fietsen. Niet over dezelfde route als in 2010, maar over een oosteloijker route, over Vezelay. Op het gebied van romaanse bouwkunst heeft de route heel veel moois te bieden. Ik verheug me erop dat allemaal te kunnen zien.
Ik weet nog niet of ik gedurende de tocht dit jaar mijn blog even ijverig ga bijhouden als voorgaande jaren. Maar ik wil wel proberen zo nu en dan wat van me te laten horen en mijn volgers deelgenoot te maken van wat ik zie en meemaak.

Kasteel in Cothen

2 opmerkingen:

  1. Johan, wij wensen je, een mooie fietstocht, geniet van de bouwwerken,Moeder Natuur,goed weer, lekkere ontbijtjes, heerlijke restaurants en goede slaapplaatsen en alle goeds vanaf de Madelief.
    Dit weekend is het Varende Corso met 60 schuiten/ boten vol met bloemen/planten & groenten uit de Westlands kassen voor een tocht van 80km verdeeld over 3 dagen over de westlandse, delftlandse en haagsche wateren.
    Liefs vanaf de Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Nelleke, beste Frits,
    Dank voor jullie goede wensen!
    Jullie zijn de eersten, die reageren op mijn eerste bericht over de tocht, die volgende week van start moet gaan. Daarmee laten jullie direct weer zien, dat jullie tot de categorie "trouwe volgers" behoren. Leuk!
    En veel plezier bij het Varende Corso in het Westland dit weekend. Het is te hopen, dat het weer wat meewerkt.

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen