5 juli 2010

5 juli: tegenslag

Mijn computer is stuk en daarom wordt dit bericht aan Han doorgegeven en door haar op het weblog gezet. Ik hou het heel kort.
Ik heb al geschreven over 3 en 4 juli, maar kan dat vanwege de computerproblemen nu niet publiceren.
Gisteren heb ik vanuit Fonsagrada de aanbevolen (zogenaamd veiliger en makkelijkere) alternatieve route genomen en toen ben ik in hoge bergen verdwaald. Enkele keren is me de verkeerde weg gewezen, ik heb vele kilometers geklommen en wist alsmaar niet waar ik was. Hulp van Hanneke ingeroepen om de weg via Google Earth te vinden. Allemaal niet gelukt. Uiteindelijk na 70 km in de bergen te hebben gereden teruggekeerd naar Fonsagrada.
Het lijkt erop dat ik me gisteren in die bergen heb geforceerd. In ieder geval heb ik nu overal pijn en denk na hoe terug te komen in Santiago. Dus in plaats van per fiets zal ik toch waarschijnlijk per trein of per vliegtuig naar Utrecht terugreizen. Nader bericht volgt.




In dit hotel met 'spa' in Fonsagrada - mede dankzij de sauna - uiteindelijk weer hersteld. Daar wel de beslissing genomen terug te gaan naar Santiago en vandaar terug te vliegen.

8 opmerkingen:

  1. Lieve Johan,
    Na de ellende van gisteren ben ik benieuwd hoe het nu gaat. Zien we je binnenkort weer thuis in Utrecht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Johan,
    Inderdaad een flinke pech-dag. Wij hopen dat je snel weer fit bent, of je nu wel of niet met ander vervoer terugreist. Misschien is het een veeg teken dat je computer stuk is, maar gelukkig staan alle mooie stukken veilig op het web. En wellicht kun je de berichten in een internetcafé lezen. Doe vooral rustig aan, je hebt je doel tenslotte al bereikt en hoe! Je kaart is goed aangekomen, bedankt.
    Hartelijke groeten, Ben & Josele

    BeantwoordenVerwijderen
  3. BESTE JOHAN
    JE BERICHT GELEZEN,WAT JAMMER NU DAT JE GEBLESSEERD BENT GERAAKT.WIJ VINDEN HET AL HEEL STOER DAT JE DIT GEHAALD HEB .JE HEB HEEL VEEL GEZIEN EN MEEGEMAAKT TOCH OOK LEUKE DINGEN DAT PAKKEN ZE JE NIET MEER AF.JE BENT NU DEZE WEEK AL THUIS. HEEL VEEL GROETJES VAN WIM EN JOS

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Johan,

    Sterkte daar! Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter met je is!

    groetjes,

    Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Annemoon,
    Ja je ziet me binnenkort weer terug in Utrecht. En het was fijn je zondagmiddag nog even te spreken.
    Vandaag heb ik weer heerlijk gefietst. Morgen ben ik weer in Santiago. Dat is in ieder geval leuk. Maar ik probeer nu wel zo snel mogelijk naar huis te komen.

    Liefs,

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel Ben en Josele,

    Ja ik doe rustig aan. Ik ben weer in goede doen en hoop snel terug te zijn in Utrecht. Ik zal voor jullie een Spaanse maaltijd koken en proberen jullie verder bij te praten over mijn ervaringen in dit fantastische land.

    Ik snap nu nog beter waarom jullie zo vaak zo lang naar Spanje gaan!!

    groet,

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel Wim en Jos voor jullie riem onder het hart.
    Ik heb verder geen blessure hoor. Fysiek ben ik redelijk top. De berjes gingen vandaag heel goed. Maar de Camino Antiqua biedt mij niet wat ik ervan verwachtte en ben zondag ook wel behoorlijk in de problemen geraakt...verdwaald in de bergen; te heet...; te weinig water...; zenuwen...; niet het geode eten.,. te steile bergen...en het molentje niet meer rond krijgen...

    Maar ik ben in redelijke geode doen weer in de bewoonde wereld.
    IK kom snel naar huis.

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anke,

    Wat lief...; ja ik ben er inmiddels weer een stuk beter aan toe. Ben op weg naar Santiago. Zal daar morgen aankomen en ga daar verder mijn terugreis regelen. Maar zoals ik in mijn bericht van vandaag heb geschreven...ik heb weer redelijk gefietst en psychisch voel ik me ook niet verkeerd.
    Tot hopelijk gauw!

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen