16 mei 2010

Mijn paklijst


Er is veel tijd gestoken in het opstellen van een paklijst.Toen ik eraan begon, besloot ik voor mijn bagage
een gewicht van 18 kg als maximum aan te houden; 18 kg, inclusief tassen en notebook.
Dat is niet helemaal haalbaar gebleken. Ik ga er bij vertrek een heel klein beetje overheen.
Alles is gewogen. Heel veel is tussentijds toegevoegd en ook weer geschrapt.Veel is tussentijds ook vervangen door een lichter alternatief.
Dus uiteindelijk ga ik met veel nieuw spul op pad: lichtgewicht, gemakkelijk wasbaar en snel droog.
Nu ben ik er wel zo ongeveer.
Ik heb intussen al diverse keren alles ingepakt; het past allemaal redelijk gemakkelijk in mijn fietstassen.
Inmiddels heb ik ook enkele keren met al mijn bagage getraind. Dat viel niet tegen.
Heuvelop en/of bij hoge bruggen ging het ook met bagage soepel omhoog. De bagage bleek redelijk goed over de tassen verdeeld.
Bij smalle fietspadenpoortjes is het wel even opletten. Daar kun je met al die tassen aan de fiets maar net door heen. Bij één zo'n poortje heb ik een klein botsinkje gehad, maar ik reed niet al te hard en ging dus gelukkig niet onderuit.
Zeker is dat ik aan de paklijst nu niet veel meer zal veranderen.



1 opmerking:

  1. Hoi Lieve Johan,
    Leuk om te lezen, al heb ik het meeste natuurlijk in de praktijk zien gebeuren.
    Je bent zo degelijk met de voorbereiding dat je daarmee veel geluk afdwingt met de rit zelf. En dan ook nog kaarsjes opsteken... het kan haast niet mis.
    Han

    BeantwoordenVerwijderen