27 mei 2010

De laatste voorbereidingen



Zo'n laatste week voor het vertrek is toch een beetje hectisch. Dan moet er ineens in korte tijd heel veel gebeuren. Vorige week donderdag heb ik nog een inleiding gehouden. Daags voor het vertrek woon ik nog een ALV van de Vereniging Pro Senectute bij. Tussentijds had ik nog bestuurlijke klussen te doen voor de USKK de Engelenzang en de Zeister Stichting De Paraplu. Verder moesten er een aantal briefjes uit, nog een paar notities worden opgesteld en had ik op meerdere fronten mijn administratie wat bij te werken.


volop meidoorn, fluitekruid, boterbloemen en heel veel vogels
in het Krommerijngebied



Ook voor de tocht waren er laatste voorbereidingen: de fiets moest naar de fietsenmaker voor zijn tweede servicebeurt. Daarbij zijn enkele reservespaken aan het frame bevestigd, nog enkele lampjes gemonteerd en is mij bovendien nog een keer uitgelegd, hoe ik onderweg mijn remblokjes kan vervangen.
Verder heb ik met Eddy Weiss een laatste trainigsrit gemaakt van zo'n 60 km met alle bagage door het Krommerijngebied. Bij Werkhoven ontdekten we op de valreep nog een aangename nieuwe stopplaats: een theetuin met de beste appeltaart van de provincie Utrecht.
Voor mijn pelgrimspas heb ik inmiddels bij de Jacobikerk een eerste stempel gehaald, ik heb voor de eerste paar nachten onderdak geregeld, met Eddy de route voor de eerste dag doorgenomen, een nieuw antivirus programma voor mijn notebook gedownload, de favorieten en emailadressen van mijn desktop op mijn notebook geplaatst, nog eens een keer kritisch mijn paklijst doorgenomen en uiteindelijk besloten nog wat  kaartmateriaal thuis te laten. De bagage die meegaat weegt nu per saldo 18.648 gram. Dat valt redelijk binnen de aanbevolen marges.
Verder ben ik al een week aan het afscheid nemen: een 'galgenmaal' bij Eddy en Digna, verjaardagen in mijn beide families, enz. Veel handen schudden dus en zoenen. Maar ook veel mailen. En zijn heel veel aardige mails met goede wensen binnen gekomen. Het is wel even emotioneel. Dat zal in verband met het afscheid zaterdag van Hanneke tot het vertrek wel zo blijven.






laatste trainingsrit





mijn eerste stempel














4 opmerkingen:

  1. kees en jolande29 mei 2010 om 22:28

    Beste ome Johan, de eerste dag zit erop.
    Bij ons was het superweer tot 17 uur.
    Hopelijk heeft U het ook zo ervaren!
    We testen nu of dit bericht bij U aankomt.
    Het allerbeste uit Kwintsheul en tot schrijfs.
    De hartelijke groeten van Kees, Jolande en de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Johan,
    Wat een voorbereidingen voor zo'n grote reis en wat leeft iedereen met je mee. Vandaag de tweede dag en hopelijk is er naar het zuiden toe niet teveel (z)regen gevallen. In Naaldwijk heeft het flink geregend.
    Wij wensen je veel sterkte, zon en weinig tegenwind.
    Liefs, Bep en Nico

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ome Johan,

    Veel plezier en geniet ervan! Ik wens uw veel succes en hopelijk blijft uw fiets het doen.:D

    Tot ziens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Johan, we testen vandaag opnieuw, want eerdere pogingen zijn mislukt. Hoe is het weer?
    Hier is het prachtig weer. Is je zitvlak nog heel? Ik vind het heel stoer dat je dit doet. Je ziet zeker erg veel onderweg? Heel veel fietsplezier en hou je taai!!
    Groetjes Wim en Jos.

    BeantwoordenVerwijderen